“Målet er at danne en stærk organisation i Norden, og fusionen gør, at vi kan drage fordel af hinandens styrker som blandt andet omfatter produktsortiment og forretningsmodeller. Det er noget, som kommer alle til gode, både kunder, franchisetagere, leverandører og samarbejdspartnere”, siger Lars Martinsson fra Jaktia AB og Hans Petter Semmelmann fra Interjakt i en fælles udtalelse.

Lars Martinsson, Burdock Outdoor Group

Under ejerselskabet Burdock Outdoor Group starter vi nu en spændende rejse sammen. Vi ser ydmygt på mulighederne for at styrke vores tilstedeværelse i markedet og at øge tilgængelighed og service for vores kunder. Vores fælles vision er at gå foran i branchen og være med til at skabe varige minder for jagt, fiskeri- og outdoor entusiaster.

Målet er at den nye kæde skal have ca. 170 butikker i Norden og en omsætning på 2 millarder svenske kroner. Burdock Outdoor Group ejer selv 8 af kædens butikker og her forventes en omsætning på 300 millioner svenske kroner i 2024

Jaktia-kæden i Danmark består i dag af butikkerne Korsholm i Skjern, Sport og Hobby i Maribo, Lundemøllen i Fuglebjerg, Jagtuniverset i Glostrup, Gun & Country Shop i Helsinge, Michaels Jagti Svendborg, Sportshuset i Horsens, Nystrøm og Krabbe i Trige og Almas i Aalborg.

De danske Interjakt butikker er

Odense Jagt og Fritid, Vaabensmeden i Hedehusene, Nancke Jagtliv i Gentofte, Hjørring Jagt og Fritid, Thy Outdoor, MB Jagt og Fiskeri i Hobro, Jagt og Fiskeri Skive, Pro Outdoor i Holbæk samt Ribe Jagt og Fiskeri.