Sponseret artikel

Forretningen er nemlig en del af en gruppe web-forretninger, og skabt af en flok gode jagtkammerater, der alle kan give kunden lidt ekstra når der skal købes jagt og friluftsudstyr.

”For eksempel afvikler vi arrangementer, hvor jægere og friluftsentusiaster kan opleve udstyr og aktiviteter ude i terrænet. Dermed handler det ikke bare om at købe den stump man mangler, men også om at lære at bruge det eller se sit udstyr i nye sammenhænge” fortæller Mads Rehl, der er daglig leder af www.friluft.dk.

friluft
Foto: Ejer af www.friluft.dk Mads Rehl

En drøm om at blive en af Danmarks førende

Han og de to andre stiftere åbnede den nye webshop sidst i 2020 og satser på, at den skal udvikle sig til en af Danmarks førende.

”Et godt eksempel på det vi vil, er arrangementer vi allerede har afviklet på vores revir ved Karup. Her var vi i terrænet en hel eftermiddag og testede udstyr sammen med kunder, fik kokke til at tilberede vildt ude i felten og sugede også selv til os omkring hvad jagt-og-frilufts entusiasterne ønsker af en moderne jagt-og-frilufts forretning” fortæller Mads.

De tre jagtkammerater bag www.friluft.dk har kendt hinanden i 20 år og deler flere interesser end jagt. Alle har nemlig beskæftiget sig med IT og E-handel i mange år. Springet ud i en webshop med jagt og friluftsudstyr var derfor ikke så langt. Alle havde nemlig noget at bidrage med og deres fælles jagtrevir var optimalt til den praktiske del af konceptet.

I begyndelsen forventer Mads Rehl, at jagtklæder og udstyr vil fylde mest men på sigt skal jagt og fritid fylde lige meget og der skal skabes muligheder for, at både forretningen og kunderne kan tænke og sammensætte tøj og udstyr på nye måder i jagt- og friluftsuniverset.

”Vigtigt for os, her i begyndelsen, har været, at få selve vores website op at køre og sikre, at folk får en god oplevelse. Der er vi ved at være nu, så resten af året skal vi fokusere på at udvikle vores koncept og udvikle den bredere tilgang.” fortæller Mads.

Masser af film

Blandt de tiltag der allerede er i gang, er brug af video og små film, så kunderne kan se udstyr og beklædning i brug, og få en fornemmelse af det ude i terrænet.

”Vi synes det er ‘for lidt’ for en webshop, at der står en medarbejder og fortæller lidt om en jakke eller en kikkert på en video. Det er måske en af de få svagheder ved forretninger på nettet. Derfor kommer vi til, at arbejde med masser af video, hvor kunderne kan få en bedre fornemmelse for varen inden de beslutter at købe den. Ude på reviret eller bare i naturen, hvor tingene kan blive prøvet af og ses i funktion” fortæller Mads Rehl om videoambitionerne. Han er sikker på, at det på sigt vil lykkes at skabe et univers omkring www.friluft.dk, hvor kunder og interesserede samles om jagt og friluftsliv i en bredere forstand.