Foto: Niels Busch

Producenter, der ikke er langt fremme i skoene, bliver ikke bemærket.

Benhård konkurrence

Når producenter af våben og udstyr har nyheder på programmet, som de gerne vil have omtalt i jagtpressen, arrangerer de ofte events for journalister, hvor produkterne bliver demonstreret i praksis. Rigtigt meget af ”teknik-stoffet” i jagtmedierne har sit udspring i arrangementer som disse.

Den form for arrangementer kan i sagens natur være vidt forskellige. Nogle gange forløber de over flere dage, rummer produktpræsentationer fra adskillige producenter og kan ud over skydning omfatte praktisk jagt. Andre gange er det hele betydeligt mindre kompliceret og overstået efter nogle timer på en skydebane. Normas arrangement i Vingsted var i denne omgang af den sidstnævnte kategori – men ikke mindre vigtigt for de involverede af den grund.

Ressourcekrævende præsentation

Hvis man kører uafbrudt, så tager det mere end ti timer at køre de godt og vel 850 kilometer fra Åmotfors i Värmland, Sverige til Vingsted Skydecenter ved Vejle. Skal man tanke bilen undervejs, strække benene og have lidt at spise, er det nok mere realistisk at påregne 12 timer i bilen. Det er en lang tur. Halvanden arbejdsdag. Hver...

Få adgang til denne artikel samt alt indhold på JVV.dk - inkl. seneste 2 års magasiner - fra 39 kr. per måned . Se alle muligeder her. Log ind og læs artiklen straks: