
Foto: Niels Busch
Producenter, der ikke er langt fremme i skoene, bliver ikke bemærket.
Benhård konkurrence
Når producenter af våben og udstyr har nyheder på programmet, som de gerne vil have omtalt i jagtpressen, arrangerer de ofte events for journalister, hvor produkterne bliver demonstreret i praksis. Rigtigt meget af ”teknik-stoffet” i jagtmedierne har sit udspring i arrangementer som disse.

Den form for arrangementer kan i sagens natur være vidt forskellige. Nogle gange forløber de over flere dage, rummer produktpræsentationer fra adskillige producenter og kan ud over skydning omfatte praktisk jagt. Andre gange er det hele betydeligt mindre kompliceret og overstået efter nogle timer på en skydebane. Normas arrangement i Vingsted var i denne omgang af den sidstnævnte kategori – men ikke mindre vigtigt for de involverede af den grund.
Ressourcekrævende præsentation
Hvis man kører uafbrudt, så tager det mere end ti timer at køre de godt og vel 850 kilometer fra Åmotfors i Värmland, Sverige til Vingsted Skydecenter ved Vejle. Skal man tanke bilen undervejs, strække benene og have lidt at spise, er det nok mere realistisk at påregne 12 timer i bilen. Det er en lang tur. Halvanden arbejdsdag. Hver...